Contact & support / Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

1. VERZENDINFORMATIE

Je bevind je momenteel op de LR website voor België. Alle informatie hieronder refereert naar verzendinfo binnen deze regio. Als je een order wenst te ontvangen op een adres buiten België, dien je deze te selecteren tijdens het checkout-proces.

2. RETOURNEREN

Wanneer je een aankoop uitvoert op www.linearaffaelli.com, geniet je gedurende 14 kalenderdagen (te rekenen vanaf de dag volgend op de dag waarop je als klant het product hebt ontvangen) van het recht om je aankoop terug te sturen. Retourzendingen zijn voor rekening van de klant.  

3. RETOUR VOORWAARDEN

Een product dat je wenst te retourneren, dient te voldoen aan volgende voorwaarden:

  • – In nieuwe toestand.
  • – In zijn oorspronkelijke verpakking, inclusief het originele LINEA RAFFAELLI label.
  • – Niet gedragen of gewassen.
  • – Volledig (samen met allebijhorende items zoals een riem, schoenendoos, etc..; die bij het oorspronkelijke product horen).
  • – Verpakt in een voldoende stevige en neutrale (geen logovermelding) doos, zodat het product onbeschadigd bij ons aankomt.

Heb je een product beschadigd ontvangen? Neem dan meteen contact op met ons via: service@linearaffaelli.be

3.1 HOE WERKT DIT PRAKTISCH?

Een retour is simpel:

  • – Gebruik het retourlabel inbegrepen in de doos voor de retourzending.
  • – Vraag je retour online aan onder ‘Mijn account’ of vervolledig de leveringsbon die in de doos is bijgevoegd.
  • – Geef het pakketje af aan de door u gekozen transporteur
  • – We raden aan om het trackingnummer op het label te noteren, zodat u de zending kunt volgen aangezien jij verantwoordelijk bent voor het pakket totdat het ons magazijn bereikt.

4. TERUGBETALINGEN

Zodra de retourzending ons bereikt, en voldoet aan de eerder vermelde voorwaarden, zullen wij de terugbetaling van de aankoop regelen binnen de 14 kalenderdagen. We behouden ons van het recht om de betaling uit te stellen tot we de goederen ontvangen hebben.

  • – De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalwijze als waarmee de bestelling werd geplaatst.
  • – Wanneer de bestelling (gedeeltelijk) betaald werd met een cadeaubon, ontvangt de klant een nieuwe cadeaubon per e-mail.
  • – Indien een korting van toepassing was zal de terugbetaling herberekend worden indien nodig.
OPGELET

Elke retour waarvan de afzender niet kan geïdentificeerd worden, zal geweigerd worden; zorg dus dat je altijd het retourformulier, of factuur of pakbon meestuurt. Er kunnen geen retours aanvaard worden via de fysieke winkels van LINEA RAFFAELLI. Cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd of geruild worden voor contant geld of andere vormen van betaling, ook niet gedeeltelijk. Retourzendingen die buiten het tijdsbestek van 14 dagen worden verzonden, kunnen uitsluitend bij uitzondering aanvaard worden door Linea Raffaelli. Heb je nog vragen? Contacteer ons gerust via service@linearaffaelli.be

5. Payments / Betalingen

U kan eenvoudig, snel en veilig betalen via: 

  • – Met creditcard (VISA, Mastercard) of via Paypal
  • – Bancontact
  • – iDEAL (enkel voor Nederland)

Voor geen enkele betaalmethode worden kosten aangerekend.  Lukt het betalen niet, contacteer ons dan op service@linearaffaelli.be en dan helpen wij je verder. 

VERZENDING

Je bevindt je momenteel op de Belgische website van LINEA RAFFAELLI België. Indien je een levering buiten België wenst, gelieve een andere locatie te selecteren links bovenaan op de websitepagina.

Momenteel leveren wij enkel in de Europese Unie. Voor leveringen buiten de EU kan je het gedeelte over internationale bestellingen hieronder raadplegen.

LEVERING VIA UPS

LINEA RAFFAELLI werkt samen met UPS om jou de best mogelijke verzendservice te bieden.

Leveringen via GLS worden aangeboden op werkdagen tussen 8u en 17u. UPS informeert je op voorhand per e-mail over de voorziene leverdatum. Komt die dag jou niet uit? Geen probleem, je kan de leveringsdatum wijzigen via de weblink in de verzendbevestiging die je per e-mail ontvangt. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om het pakketje in een UPS Parcelshop bij jou in de buurt te laten leveren, of op een ander adres. Je ontvangt een e-mail zodra het pakketje werd geleverd.

Werd jouw pakket geleverd in een UPS Parcelshop? Vergeet je identiteitsbewijs niet mee te nemen om het pakketje op te halen. Je hebt 10 dagen de tijd, daarna wordt het terug naar LINEA RAFFAELLI gestuurd. Wij zullen dan contact met je opnemen om de levering van jouw bestelling opnieuw te regelen. Bijkomende verzendingskosten kunnen van toepassing zijn.

  • Wij streven ernaar om bestellingen die op weekdagen vóór 15 u (CET) werden geplaatst nog de dag zelf te verzenden.
  • UPS levert niet op zaterdagen, zondagen en feestdagen.
  • Het is niet mogelijk om een online bestelling te laten leveren in een verkooppunt van LINEA RAFFAELLI.

VOORZIENE LEVERTERMIJN

LINEA RAFFAELLI doet er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk te leveren.

België       1-2 werkdagen *

Indien je jouw bestelling niet hebt ontvangen binnen de verwachte termijn, gelieve de verzending met Track & Trace te volgen of onze klantendienst te contacteren via service@linearaffaelli.be

* Deze levertermijnen gaan in op de werkdag na het plaatsen van je bestelling en zijn louter een indicatie. Tijdens drukkere periodes, zoals de eindejaarsperiode of de solden, kan het wat langer duren voor jouw bestelling wordt klaargemaakt en verzonden.

TARIEVEN

In België bieden wij gratis verzending aan voor bestellingen boven de € 150.
Voor bestellingen onder de € 150 is een verzendkost van € 7,50 van toepassing.

RETOURS

Retourzendingen zijn op kost van de klant, de klant kan zelf een transportfirma kiezen. ( Zie retours voor de algemene voorwaarden van retours )

CADEAUBONNEN

Cadeaubonnen via e-mail worden rechtstreeks en meteen verzonden naar een e-mailadres naar keuze.

Gedrukte cadeaubonnen worden zonder verzendkosten via Bpost verstuurd. De bestemmeling dient te tekenen voor ontvangst. Wij streven ernaar om bestellingen die op weekdagen worden geplaatst vóór 15u (CET) nog de dag zelf te verzenden.

Ontdek hier meer over cadeaubonnen.

INTERNATIONALE BESTELLINGEN (BUITEN DE EU)

Momenteel verzenden wij enkel binnen de Europese Unie. Indien je je buiten de EU bevindt en wenst te bestellen op onze website, kan deze bestelling enkel op eigen initiatief via een onafhankelijke leveringsdienst worden bezorgd. Er zijn verschillende transporteurs (afhankelijk van jouw locatie) die een goede oplossing bieden voor een internationale levering.

Heb je nog een vraag? Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantendienst via service@linearaffaelli.be