Contact & support / Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
1. VERZENDINFORMATIE
Je bevind je momenteel op de LR website voor België. Alle informatie hieronder refereert naar verzendinfo binnen deze regio. Als je een order wenst te ontvangen op een adres buiten België, dien je deze te selecteren tijdens het check-out proces.
2. RETOURNEREN
Wanneer je een aankoop uitvoert op www.linearaffaelli.com, geniet je gedurende 14 kalenderdagen (te rekenen vanaf de dag volgend op de dag waarop je als klant het product hebt ontvangen) van het recht om je aankoop terug te sturen. Retourzendingen zijn voor rekening van de klant.
3. RETOUR VOORWAARDEN
Een product dat je wenst te retourneren, dient te voldoen aan volgende voorwaarden:
- – In nieuwe toestand.
- – Inclusief het originele LINEA RAFFAELLI label.
- – Niet gedragen of gewassen.
- – Volledig (samen met allebijhorende items zoals een riem, schoenendoos, etc..; die bij het oorspronkelijke product horen).
- – Verpakt in een voldoende stevige en neutrale (geen logovermelding) doos, zodat het product onbeschadigd bij ons aankomt.
Heb je een product beschadigd ontvangen? Neem dan meteen contact op met ons via: service@linearaffaelli.be
3.1 HOE WERKT DIT PRAKTISCH?
Een retour is simpel:
- – Gebruik het verzendlabel & het retourformulier, die zijn meegestuurd met je bestelling, om de retour terug te sturen.
- – Vervolledig het retourformulier, stuur deze mee met je retour. Plak het verzendlabel op je pakket.
- – Geef het pakketje af aan de door u gekozen transporteur
- – We raden aan om het trackingnummer te noteren, zodat u de zending kunt volgen aangezien u verantwoordelijk bent voor het pakket totdat het ons magazijn bereikt.
4. TERUGBETALINGEN
Zodra de retourzending ons bereikt, en voldoet aan de eerder vermelde voorwaarden, zullen wij de terugbetaling van de aankoop regelen binnen de 14 kalenderdagen. We behouden ons van het recht om de betaling uit te stellen tot we de goederen ontvangen hebben.
- – De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalwijze als waarmee de bestelling werd geplaatst.
- – Indien een korting van toepassing was zal de terugbetaling her-berekend worden indien nodig.
OPGELET
Elke retour waarvan de afzender niet kan geïdentificeerd worden, zal geweigerd worden; zorg dus dat je altijd het retourformulier, of factuur of pakbon meestuurt. Er kunnen geen retours aanvaard worden via de fysieke winkels van LINEA RAFFAELLI. Retourzendingen die buiten het tijdsbestek van 14 dagen worden verzonden, kunnen uitsluitend bij uitzondering aanvaard worden door Linea Raffaelli. Heb je nog vragen? Contacteer ons gerust via service@linearaffaelli.be
5. Payments / Betalingen
U kan eenvoudig, snel en veilig betalen via:
- – Met creditcard (VISA, Mastercard) of via Paypal
- – Bancontact
- – iDEAL (enkel voor Nederland)
Voor geen enkele betaalmethode worden kosten aangerekend. Lukt het betalen niet, contacteer ons dan op service@linearaffaelli.be en dan helpen wij je verder.
LEVERING VIA UPS
LINEA RAFFAELLI werkt samen met UPS om jou de best mogelijke verzendservice te bieden.
Leveringen via UPS worden aangeboden op werkdagen tussen 8u en 17u. UPS informeert je op voorhand per e-mail over de voorziene leverdatum. Komt die dag jou niet uit? Geen probleem, je kan de leveringsdatum wijzigen via de weblink in de verzendbevestiging die je per e-mail ontvangt. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om het pakketje in een UPS Parcelshop bij jou in de buurt te laten leveren, of op een ander adres. Je ontvangt een e-mail zodra het pakketje werd geleverd.
Werd jouw pakket geleverd in een UPS Parcelshop? Vergeet je identiteitsbewijs niet mee te nemen om het pakketje op te halen. Je hebt 10 dagen de tijd, daarna wordt het terug naar LINEA RAFFAELLI gestuurd. Wij zullen dan contact met je opnemen om de levering van jouw bestelling opnieuw te regelen. Bijkomende verzendingskosten kunnen van toepassing zijn.
- Wij streven ernaar om bestellingen die op weekdagen vóór 12 u (CET) werden geplaatst nog de dag zelf te verzenden.
- UPS levert niet op zaterdagen, zondagen en feestdagen.
VOORZIENE LEVERTERMIJN
LINEA RAFFAELLI doet er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk te leveren.
België 1-2 werkdagen *
Indien je jouw bestelling niet hebt ontvangen binnen de verwachte termijn, gelieve de verzending met Track & Trace te volgen of onze klantendienst te contacteren via service@linearaffaelli.be
* Deze levertermijnen gaan in op de werkdag na het plaatsen van je bestelling en zijn louter een indicatie. Tijdens drukkere periodes, zoals de eindejaarsperiode of de solden, kan het wat langer duren voor jouw bestelling wordt klaargemaakt en verzonden.